Vänner♥

Som liten gick man sin egen väg, men nu går knappt ingen sin egna väg.
Att gå samma väg, träffar alla på samma sträcka. Ibland tur, ibland inte tur. Men nu hade jag tur.
Jag gick samma väg som alla andra stötte på två riktigt härliga vänner, fast vid 2 olika tillfällen.
Den ena tjej är lika gammal som mig, vilket jag inte hade en anning om som liten.
Var på stranden, badade med mammi & pappi, och en båt kom. I där sätt min vän.
Hela den kvällen lekte vi i vattnet, och slutet av kvällen såg ja henne åka med båten, ut mot havs. Den kvällen minns jag som igår.
Allt bara försvann, hela hon försvann. Vart tog hon vägen?
Åren gick och åren gick jag växte upp.. slutade 6:an och var på väg upp till högstadiet.
Den dagen var ja nervös, riktigt nervös. Men jag gick till skolan, kom i matsalen och vem ser ja inte om inte hon. Första jag ser? Först var ja nervös eftersom ja tänkte att hon inte visste vem jag var?
Det gick ungefär 2 veckor innan vi fann varandra, och frågade varanda om den dagen.

Och idag.. du & jag.. Alexandra.
Helt otroligt! Tagit kontakten efter ha tappat den för nästan 8 årsen. Och nu varit kompisar i över 2 år.
Aldrig varit såhär glad över att ha en sån fin vän med min sida.


Vid ett annat tillfälle träffade ja en till.
Först visste ja inte ens vem detta var, inte ens tänkt tanken på att kolla åt hennes håll.
Om inte varit för Showiz, då vi skulle hjälpa varandra med att platta våra hår, så hade ja aldrig lakt märke till dig.
Men som tack, fick ja mig en enormt grymt tjej på köpet.
Den dagen känns också som igår. Vi satt och pratade, och frågade varandra om familjen, varför vi hade valt detta, osv. Satt i timmar och pratade innan showen.
Efter allt tappade vi kontakten och bara allt försvann.. Jag letade ibland efter henne i korridorren, men såg aldrig någon tjej som liknade henne. Jag började tappa tålamodet efter att leta och hag nästan upp. Tills sista dagen, då jag fick syn på henne i korridorren för 1 år sen. Nu i 8:an, som jag går i, så var hon ofta med Alexandra, och jag var alltid med Alexandra. Vi fick kontakten igen och nu är vi alla tre bara fast med varandra.
Helt otroligt grymt glad!
Fått två hel grymma tjejer som vänner, som alltid finns för en vid ens sida, och alltid frågar hur den mår varje dag, och aldrig avlsöjar något.

Kommentarer
Postat av: annie

Älskar dig, du vet hur mycket! Puss på dig sötnos <3

2012-04-15 @ 22:25:22
URL: http://annielundbohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0