Första skoldagen avklarad + match!

Äntligen hemma och kan ta en härlig sömn.
Som sagt, det var första skoldagen idag. Och alltid lika "nervöst". Störst på hela skolan lixom! :p nejdå, men det känns alltid härligt att komma igång med dom gamla rutinerna, samt lite nya rutiner. Så först hade vi metorstid då vi fick en massa tråkig info, som man redan visste om, en del iallafall. Och runt klockan 10.00 skulle vi träffas i idrottshallen för att spela brännboll. Vilket både jag och Emma avstod. Satt och kollade på, samt åt en glass. Satt och pratade om verkligen allt! Från killar till glass typ? Och runt halv 1 började vi med vanliga lektioner. Första lektionen blev engelska med Marie! Då vi fick böcker skrivhäfte osv, plus en LÄXA, FÖRSTA dagen. Helt sick.. Men som tur va det en läxa på att kunna hela engelska alfabetet, vem kan inte det? ;)
Sedan hade vi no, med en ny lärare. Sven-Ove. Visserligen går det väl en del. "ryckten" om honom, men tycker inte man ska döma en person så snabbt. Utan i slutet av lektionen så var hela lektionen helt okej! Han berättade och beskrev bra, så jag är hel nöjd!

Efter skolan var det bara hem och slänga i sig mat och packa, sedan iväg till samling i Tanum. Så runt halv 6 åkte vi ifrån Tanum till Kungshamn för att spela match. Jag som är "halv" sjuk, ont i halsen, hostar, åkte med ändå och gjorde det jag kunde. Så kom hem med oavgjort. 0-0. Bättre det än förlust!

Så nu har ja duschat och krypit ner under täcket för att sova, men innan ska jag ta tag i lite grejer.

P U S S & K R A M !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0