Tillbaka! :D

Äntligen tid att blogga. Var ett tagsen vi sågs. Varit i Frankrike, vart "sjuk", inte lust att blogga, osv osv. 
Men "äger" man en blogg, får man vara duktig och ta hand om den. Så nu ska jag börja komma igång igen med bloggen. 
 
 
Som ni vet var jag i Frankrike (Taizè). 
Veckan där har varit helt magisk. Tog 23 buss timmar ner, riktigt trök. Men att komma dit va en riktigt upp levelse! Otroligt fint, vackert, och ja helt magiskt! Träffade en massor med nya människor, från ja gud vet, både från Tyskland, Polen, Uppsala, Åkers, Umeå, Australien, Norge, osv. Helt otroligt. 
Men det "tråkiga" va att det va Sverige vecka, så det var kanske 75% svenskar? Men roligt det med, ska inte klaga nu. Men om ni har chansen att åka dit, så åk med, du kommer inte ångra dig. Det gjorde inte jag. 
 
Vi blev indelade i grupper, så det var olika folk i olika grupper. Jag och en kompis kom med två från Australien, två från Polen, två från Umeå, och två från Tyskland. Alla var jätte snälla. Det bästa med det är att alla är verkligen öppna om allt, med alla! 
 
Utanför grupperna träffade vi även massor med andra folk också, och hade några grannar, som kom från Åkers, där träffade vi både tjejer och killar, och alla var hel mysiga! Fick kontakt med en kille som verkligen va hur trevlig som helst! Hel go!
Vi satt och pratade om ingenting, eller va vi har gjort innan detta, och vaför vi kom till Taizè osv. 
Bara pratade på, var öppna om allt för varandra, kändes hur härligt som helst. 
Om man skulle träffa någon i Sverige, skulle det inte alls vara samma sak, tro mig. Inte första gången iallafall, kanske 75 gången. 
Men riktigt härlig vecka!
 
 
 
Och dagen idag då?  
Vaknade upp klockan 9 utan att ställa klocka eller något. För tidigt. 
Men låg kvar i sängen och tog upp datorn, kollade ett avsnitt av GossipGirl. och klockan blev 11.00. Då jag gick upp och hoppade in i duschen, tog på mig en jumper, och la mig i sängen igen, kollade på ett ännu ett avsnitt av GG. Klockan blev 12-00, då jag gick ner och tog fram frukost. 
Så käkade frukost runt halv 1. Slänge i mig en macka, och började packa ner grejer, till att cykla till Stina. 
Så nu sitter jag hemma hos Stina. Kommer hem från Grebbestad precis. Fick med mig ett snyggt iPone skal och Stina en plånbok. Köpte även en varsin glass och gick runt en stund. Stannade och kollade på lite fotbollsträning också. Träffade bästavän, (Fransson). Snackade lite med han och sedan gick ner till Grebbestad igen! Där träffade vi Palm, snackade lite och runt halv 9 kom Glenn och hämtade upp oss. Så nu sitter vi båda framför varsin dator och bloggar. Haha, livet levererar! 
I morgon ringer klockan runt 09.00. Då det blir att käka frukost, fixa sig, och sedan rullar vi mot Nordby! 
Kan det bli bättre? Precis fått lönen från jobbet också, så det kan verkligen inte bli bättre! Överlycklig tjej! 
 
Men nu får jag sluta skriva, Stina väntar! 
Ska fixa lite tidinställda inlägg till imorgon bitti. 
 
 
P U S S & K R A M , S O V S Ö T T 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0