En låt som får mig att tänka om..

 
Jag vet inte hur, när, vart, jag ska börja? 
Allt är en ända stor röra, tro mig. Jag är lyckig, har min en kille som är underbar, vänner som bryr sig, men hemma? En del dagar är allt som vanligt, går till skolan, glad, skrattar umgås med mina vänner, pratar som ingenting, men längst inne i mig så känner jag mig ledsen..ibland. Man går till skolan fast man inte vill, man tar ett leende på läpparna och går till skolan som ingenting har hänt. Men egentligen, varför vågar jag inte prata om det med dom runt mig? Jo, för jag är rädd, varför vet jag inte. Jag är rädd att alla ska tycka jag är helt dum ihuvudet som beter mig så mot dig. Att just bara säga den meningen kan få dig sårad, och jag har inte fattat hur mycket jag har sårat dig genom åren. Sagt en massa fula ord, till och med "jag hatar dig". 
Jag känner mig hemsk, helt totalt värdelös. Hur har jag kunnat säga så till just dig? Du som står närmast mig, genom alla mina 15 år. Du tjajtar och du klagar, men vill mitt bästa. 
 
Jag har ett beetende som inte är av denna värld mot dig. Jag är så himla ledsen! Just nu fattade jag va du menade med din komentar. " Tror du det är lätt att vara mamma"? Svaret var "nej." och gick därifrån. 
Men är det alltid lätt att vara tonåring egentligen? - Det är nog över 95 % tonåringar som tycker som jag. Det är inte lätt. 
Man blir kär, man får problem mellan kompisar, men vet inte vart man ska ta vägen. Killen/tjejen gör slut, tror man ska dö? Man orkar inte skolan, alla läxor som läggs på lager på lager och högen bara växer och växer. Prov hit och dit, du har en massa aktiviteter, som rida, fotboll, innebandy, träffa kompisar osv. Du har 12 timmar på dig att hinna med allt! Klart man har stress ibland? 
 
Detta är ett ganska personligt ämne jag pratar om, men jag skäms inte. Jag ska vara öppen och berätta. 
 
Men kom ihåg en dag då jag hade som mest i skolan, de va prov, på prov, läxa på läxa. Kvällarna satt jag och grina, verkligen grina för jag inte orkade. Man har 12 timmar på hela dagen, och på 12 timmar ska man hinna allt man vill, aktiviteter, plugga, skolan, vänner, killen/tjejen. 
När jag stressar blir jag lätt irriterad och arg. Det är mitt största problem, jag kan tagga upp på 1 sekund. Det kommer från ingenstans. Konstigt är det, riktigt konstigt. För varje dag försöker jag att verkligen låta bli, men blir alltid något som gör så jag blir irriterad eller klagar osv. Mamma får verkligen all piss, verkligen all. 
 
 
Tack, riktigt jävla skönt att skriva av sig lite! 

Kommentarer
Postat av: HANNA

veckans blogg är avslutad! kolla in här för att se om du var en av de tre vinnarna och anmäl dig igen:
http://hannalovisasol.se/2012/september/veckans-blogg-1.html#comment

2012-09-13 @ 19:06:35
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0